Blogger tarafından desteklenmektedir.

Alt marka trendi güçleniyor


Bir markanın farklı konseptlerde ürün sunması, tüketiciye alışverişte hem kolaylık sağlıyor hem zamandan tasarruf ettiriyor. Küreselleşen dünyada artan rekabet, markaları yeni stratejilere ve yeni yatırımlara yönlendiriyor. Bundan 10 yıl öncesine kadar markalar kadın giyim, erkek giyim, ev tekstili, ayakkabı gibi farklı alanlarda uzmanlaşma eğilimindeydi. Son yıllarda değişen tüketici trendleri ise markaların kendi alt markalarını yaratmalarına neden oluyor. Zara ve H&M gibi dünya markalarının başlattığı bu akıma Türkiye’de Mudo öncülük etmiş, onu başka markalar takip etmişti. Giyim alanında başlayan marka serüvenlerini, çocuk giyimden ev tekstiline ve aksesuara kadar genişleten bu markalar, tüketicilere geniş yelpazede ürünler sunmaya başlamışlardı. Örneğin; Zara, Zara Home mağazaları açarak ev ürünleri alanına girdi. Mudo; Mudo Concept mağazaları ile tüketicilere, mobilyadan aksesuara kadar birbirinden farklı pek çok seçenek sunuyor. Çok katlı mağazacılığın önde gelen isimlerinden Boyner, Boyner Evde markasını yaratarak ev tekstilinden züccaciyeye, mobilyadan mutfak malzemelerine kadar birçok ürünü tüketicilere ulaştırıyor. Alt marka trendi Türkiye’de son dönemde giderek yaygınlaşmaya başladı. Toplumun sağlıklı yaşam için spor yapma konusunda daha aktif olması, spor giyimde yeni talepleri ortaya çıkardı mesela. Bu eğilim markalara, spor line’larının yanı sıra sadece spor giysiler ürettikleri markalar yaratmaları fikrini verdi. Çocuk giyime talebin artmasıyla Koton geçtiğimiz yıllarda Koton Kids markasını yarattı. Uzun yıllardır süren jean modası da yine Koton’dan DeFacto’ya markaların kendi jean markalarını yaratmalarına neden oldu.  Çocuk pazarının lider markası LC Waikiki, son olarak her tarz ve bütçeye hitap eden ürünlerin yer alacağı LCW Home markası ile evleri de giydirme kararı aldı.

Hızla yayılacak
İlk etapta Türkiye genelinde 10 mağazada ve markanın internet sitesinde satışa sunulan LCW Home ürünleri, geçtiğimiz ekim ayı itibarıyla 20 mağazada daha görücüye çıktı. Mutfaktan banyoya, yatak odasından salona bir evin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefleyen ve 10 milyon TL yatırımla hayata geçirilen LCW Home’da nevresim takımları, bornozlar, havlular, battaniyeler, kırlentler ve masa örtüleri gibi 300 çeşit ürün yer alıyor. Yüzde 100 pamuklu ve sık dokuma tekniğiyle üretilen LCW Home ürünleri, evin her yaştan bireyine hitap ediyor. Marka özellikle ürün güvenliğini ön planda tuttuğu bebek ve çocuk grubu ürünlerinde oldukça iddialı. LCW Home ürünlerinin büyük çoğunluğu Bursa ve Denizli’de üretiliyor. Yaklaşık 20 yıldan bu yana moda perakende sektöründe hizmet veren LC Waikiki’nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, perakende sektöründe uzun yıllardan bu yana edindikleri tecrübelerini ev tekstili alanına aktarmak için yola çıktıklarını ve LCW Home markasını hayata geçirdiklerini söylüyor. LC Waikiki olarak 2023 yılında Avrupa’nın en başarılı üç moda perakende markasından biri olmayı hedeflediklerini belirten Küçük, bu hedef doğrultusunda LCW Home’un da Türkiye’de pazar lideri olacağını, üretimi yüzde 100 yerli olan marka ile Türkiye’nin yanı sıra bulundukları ülkelerde de yer almayı hedeflediklerini belirtiyor.

Rusya’da kategori mağazası

Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Koton Kids ve Koton Jeans markalarıyla marka çeşitlemesine gittiklerini söylüyor. Yurtiçi ve yurtdışında yatırımlarına güçlü bir şekilde devam edeceklerini belirten Yılmaz, özellikle Rusya’nın Koton’un yatırım alanları içinde çok değerli ve stratejik bir öneme sahip olduğunu vurguluyor. İki ülke arasında yaşanan kritik süreçte dahi yol haritalarını uygulamaya devam ettiklerine, büyüme adımlarını attıklarına dikkat çeken Yılmaz, “Türk tekstil üreticileri için önemli bir pazar olan Rusya’da lider markalardan biri olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Koton olarak Rusya’ya inanıyoruz. Büyüyen bir pazar olduğunu biliyor, 143 milyon nüfusu ile perakende pazarı için değerli fırsatlar sunduğunu düşünüyoruz” diyor. Halen 8’i Moskova’da olmak üzere 34 mağaza ile hizmet verdiklerini belirten Yılmaz Yılmaz, “Rusya’da yaklaşık bin kişiye istihdam sağlıyoruz. 5 yıllık planımız doğrultusunda 2 bin kişiyi daha ailemize katıp, 2021’de Rusya’da yaklaşık 3 bin kişiye istihdam sağlayacağız. Rusya’da üretim yapmak da yakın dönem planlarımız içinde yer alıyor. Rusya’da üretip, Rusya’da satış yapan bir marka haline geleceğiz. Türkiye’deki gibi kategori mağazaları da açacağız. Kids mağazamızı ekimde açtık. Koton Jeans mağazamızı ise mart ayında Moskova’da açıyoruz” şeklinde konuşuyor.

Yeni marka, yeni konsept
Boyner Evde alt markasını yaratan Boyner Grup’un yeni yatırımı Wepublic’in ilk mağazası da 1 Eylül’de Akmerkez’de açıldı. 20 milyon dolarlık yatırımla hayata geçen Wepublic, Türkiye’den ve dünyadan 520 markayı bir araya getirirken, 100’ün üzerinde marka Türkiye ile ilk kez tanıştı. Hedef, ilk iki sezon tecrübesinin ardından yurtdışına, özellikle de Avrupa ve Kuzey Amerika coğrafyasına bu formatı taşımak. Boyner Grup Perakende Operasyonlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Elif Çapçı, Wepublic’i, perakende ile eğlenceyi buluşturdukları yepyeni bir mağazacılık denemesi olarak gördüklerini belirtiyor. Elif Çapçı, “Trendlerin buluştuğu, kapısından giren herkesin istisnasız mutlu olacağı, kendini rahat ve özgür hissedeceği, tekrar tekrar gelmeye doyamayacağı bir ortam yarattık. Bu yeni formatı önce Türkiye’de ve hemen ardından Avrupa öncelikli olmak üzere yurtdışında yaygınlaştırmak istiyoruz” diyor.

Hangi marka ne yaptı?

BOYNER: Türkiye’nin çok katlı mağazacılıkta lider markası olan Boyner, Boyner Evde markasını yaratarak ev tekstilinden mutfak gereçlerine, mobilyadan aksesuara kadar farklı ürünleri tüketicilerle buluşturuyor. Markanın çiçeği burnunda yatırımı, Wepublic, farklı markaları bir araya getiriyor.
LCW: 10 milyon TL yatırımla hayata geçirilen LCW Home’da nevresim takımları, bornozlar, havlular, battaniyeler, kırlentler ve masa örtüleri olmak üzere 300 çeşit ürün bulunuyor. Marka özellikle ürün güvenliğini ön planda tuttuğu bebek ve çocuk grubu ürünlerinde oldukça iddialı. LCW Home ürünlerinin büyük çoğunluğu Bursa ve Denizli’de üretilirken, mutfaktan banyoya, yatak odasından salona bir evdeki tüm ihtiyaçlara hitap ediyor.
KOTON: Hazır giyimin önde gelen markası Koton, kadın-erkek giyiminin ardından Koton Kids ve Koton Jeans markalarıyla marka çeşitlemesine gitti. Marka yeni markalar yaratarak tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefliyor. Koton Kids ve Koton Jean markaları ile Rusya’da mağazalar açılması da yapılacaklar listesinde yer alıyor.
DEFACTO: Son yıllarda atılım içinde olan DeFacto da jean markası ile marka çeşitlemesine gitti. DeFacto Jean ile tüketicilere geniş bir jean koleksiyonu sunan marka, tüketici talepleri doğrultusunda yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor.

Kaynak: Tekstil İşveren