Blogger tarafından desteklenmektedir.

Zorlu Tekstil Grubu'ndan yazın serinleten pike


Zorlu Tekstil, çevre ülkelerde büyüme stratejisi doğrultusunda atağa kalktı. Şirket Kafkaslar, Rusya, Balkanlar ve Orta Doğu’daki 700 milyon tüketiciye başta TAÇ olmak üzere Linens ve Valeron markalarıyla ulaşacak. Sekiz mağaza ile 2 milyon dolara yakın yıllık ciro yaptıkları Gürcistan’ın başkenti Tiflis’teki basın toplantısında konuşan Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın “Türkiye’nin çevre ülkelerinde 5 yılda satış noktasını iki katına çıkararak 1.600 satış noktasına ulaşmak istiyoruz. 2023 ihracat hedefimiz de 1.2 milyar dolar” dedi. Türkiye’de 29 TAÇ fabrika satış mağazası, 420 TAÇ konsept mağazası, 1.815 satış noktası olduğunu belirten Aydın “18 ülkede 118 mağaza ve 671 noktamız var.Çevre ülkelerle ticaret 100 milyon dolara ulaştı. Lider ev tekstili markası hedefi doğrultusunda mağazacılıkta büyüyoruz. TAÇ, özellikle distrübitörlük kanalını etkin bir şekilde kullanarak açtığı mağazalarla büyümesini sürdürüyor” dedi.

HEPSİ AYNI KALİTE
Çevre ülkelerde kendi markalarıyla açacakları mağazalarla büyüme ivmesini daha da artıracaklarını ifade eden Aydın “Rusya pazarı ile başladığımız yolculuğumuz bugün Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) üyeleri, Arap ülkeleri, İran, Kazakistan, Ukrayna, Azerbaycan ve Gürcistan dahil olmak üzere 18 ülkede devam ediyor. Türkiye’de TAÇ bizim için ne ise, burada aynı. Gürcistan’da gelişmiş bir komşuluk ilişkisi var. Her akşam ev ziyaretleri gerçekleşince ev tekstil ürünlerine de ilgi yoğun oluyor” dedi.

İHRACAT YÜZDE 50 OLACAK
BDT ülkelerinin oldukça dinamik bir ekonomiye sahip olduğuna dikkat çeken Aydın şöyle konuştu: “Ülke olarak hepimiz katma değer yaratan bir ekonomik modele geçiş yapmaktan söz ediyoruz. Bunun için Ar-Ge ve inovasyon şart ama sadece bu da yeterli değil. 90’lı yılların başında yaptığımız ihracatın kilogram başına değeri 5 dolar iken bu toptan ticaret ile 8 dolara çıktı. Fakat bu yeterli ve sürdürülebilir değil. Biz, uyguladığımız kendi markalarımızla büyüme stratejisi ile kilogram başına ihracatımızı 2.5 katına çıkararak yarattığımız katma değeri arttıracak ve kendi markalarımızla yaptığımız ihracatın payının yüzde 30’dan yüzde 50’ye çıkarmış olacağız.”

IKEA ile H&M gibi dünya markalarına ürün veriyor
Zorlu Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, ürünlerini Almanya, Belçika, İngiltere, İtalya, İspanya, Fransa, Polonya, Portekiz, İran, Mısır,  ABD, Kanada, Meksika ve G. Afrika başta olma üzere 5 kıtada 50’ye yakın ülkeye ihraç ettiklerini söyledi. Yine dünya markaları için üretim yaptıklarını da anlatan Aydın “Avrupa’da toptancılara değil IKEA, H&M ve M&S gibi büyük perakendecilere ürün veriyoruz. Zorlu Tekstil Grubu, IKEA gibi altyapı olarak hazır olan mağazalarda stokları online olarak takip edebiliyor ve ihtiyaca göre üretimi ve ihracatı hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyor” diye konuştu.

Yazın serinleten pike yaptı
Zorlu Tekstil Grubu’nun 7 bine yakın çalışanla yılda 250 milyon metrekarelik ev tekstili ve 150 bin ton iplik üretimi yaptığını anlatan Aydın “Oldukça değişken koşullara sahip olan global pazarlara ve iç pazardaki gelişmelere rağmen 2016’da 200 milyon dolar civarında bir ihracat yaptık. Şimdi 2020 yılına kadar ciromuzu 2 kat artırarak 1.2 milyar dolara, ihracat rakamını da 300 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Giysi üretimi için kumaş da üretiyoruz. Ar-Ge ile yazın serin tutan pike yaptık. Yine kendini temizleyen perdemiz var. Varelon ile ABD’de perde satıyoruz. DecoBy Zorlu logosu ile ilk kez büyük Çin perakende zincirlerine giriş yaptık” dedi.

Kaynak: Star Gazetesi


Yazar : Tekstil Kütüphane Zaman: 11:07 Kategori: