Open-End Rotor İplik Makinelerindeki Son Gelişmeler- 1.Bölüm

Rieter R40 Verimlilik
Yeni üretimler 500’e kadar eğirme kutusu ile dünyanın en uzun open-end iplik makineleridir.
Maksimum makine uzunluğunda çıkış hızı 270 m/dak’ya kadar çıkabilmektedir. Daha az eğirme kutusu kullanımında ise bu değer 350m/dak olabilmektedir. Rotor hızı makine uzunluğundan bağımsız olarak 160000 dev/dak’ya kadar çıkabilmektedir. 4’e kadar iplik bağlama robotu kullanılabilir. 6 kg’a kadar bobin boyutlarına ulaşılabilmektedir.






R40 Tam otomatik rotor iplik makinesinde, farklı numara veya farklı bükümlerden oluşan iplikler yapılabilir.
Ayrıca rastgele şantuk özelliğine sahip, programlamaya ihtiyaç duymadan da şantuklu iplik üretilebilmektedir. Bunun için özel açıcı silindirler ve küçük rotor çapları gerekmektedir.
Bunların yanı sıra daha fazla şeriti alabilen CubiCan kova kullanımı ile RoboFeed tarafından şeritler otomatik olarak kovadan alınıp besleme yapılabilir.
Robot- İplik Bağlama


Air Transfer-Geliştirilmiş Rotor temizliği
Optimize rotor temizliği
Robot ile sadece rotor temizleme işlemi başlatılmaz aynı zamanda doğrudan robotla kontrol de edilir ve gerçekleştirilir.
Air Transfer’in fonksiyonu
Robot kendisini temizlenecek eğirme kutusunun önüne pozisyonlar. Doğru konuma geldikten sonra, basınçlı hava ünitesi öne doğru gelir ve temizlenecek eğirme kutusunun rotor temizleyicisinin kapak bağlantısına yanaşır. Robota entegre bir kontrol modülü, eğirme kutusundaki temizleme işlemi ayarlar ve gerçekleştirir. Rotor temizleme işlemi için gerekli basınçlı hava eskiden olduğu gibi eğirme kutularındaki valfler ve makinenin uç kısmındaki pnömatik üniteden değil, doğrudan robottan sağlanır.
Basınçlı hava kaybının önlenmesi
Eğirme kutularına giden hava borularındaki delinme veya arıza veya eğirme kutularındaki arızalı valfler basınçlı hava kaybına sebep olabilir. Rotor temizleme işlemi için gerekli basınçlı havanın makinenin uç kısmına yerleştirilmiş pnömatik üniteden getirilmesi gerekmediğinden,basınçlı hava kaybı giderilmiştir. Rotor temizliği için gerekli basınçlı hava beslemesi doğrudan robotlardan sağlanır
Basınçlı havanın sürekliliği
Klasik rotor temizlemede makinenin uç kısmı ile (hava girişi) eğirme kutusu arasındaki mesafe arttıkça basınçlı hava kaybı ve basınç düşmesi nedeniyle basınçlı hava beslemesi azalmaktaydı. Basınçlı havanın doğrudan basınçlı hava ünitesinden ve “AirPulse [Fasılalı Temizleme]”dan sevk edilmesi nedeniyle basınçlı hava beslemesinin sabit ve maksimum düzeyde olduğu söylenebilir.
Basınçlı hava tasarrufu
“AirSave” fonksiyonu sayesinde basınçlı hava fasılalı olarak kapatılabilir. Çünkü temizleme döngüsünün başlangıcında ve sonunda rotor dönerken temizleme en etkili durumdadır. Aradaki süreçte basınçlı hava kapatılabilir ve büyük miktarda basınçlı hava tasarruf edilebilir.


Expert Piecing System


Konvansiyonel Pozisyonlama
Gezer robotlar, eğirme pozisyonlarına klasik biçimde, gezer robot merkezleme rayındaki çukurlara oturarak pozisyonlanıyordu.
Gezer robotlarla çok sık yapılan bağlamalar ve bobin değiştirmeler nedeniyle bu çukurlarda aşınma ve eskimeler meydana gelmektedir. Aşınma bu çukurların kenarlarında yuvarlaklaşma şeklinde meydan gelmekte ve bunun sonucunda gezer robotun eğirme kutusuna tam olarak pozisyonlanması mümkün olmamaktadır. Bu nedenle bağlama işleminde sorunlara yaşanmaktadır.
LGPS (lazer kılavuzlu pozisyonlama sistemi) robotu rotor kutusu üzerine yerleştirilmiş olan bir “reflektör”den yansıyan lazer ışınları sayesinde pozisyonlamayı gerçekleştirir.
Gezer robot bakım bölgesinde bulunduğu sırada lazer ışık göndericisi emniyet nedeni ile devre dışı kalır.