Open -End Rotor İplik Makinelerindeki Gelişmeler- 2.Bölüm




BT 923-Yarı Otomatik Rotor
Her bir makinada 400 eğirme pozisyonu ve 110 000 devir/dakika’ya ulaşan rotor hızları ile BT 923’ün verimliliği önemli ölçüde artmıştır. Geliştirilmiş sarım donanımı 200 m/dak üretim hızlarına imkan verir. 230 mm’ye arttırılan rotorlar arası mesafe 18˝’lik kovaların bile kullanımını mümkün kılar.

Harici emişin kolay ayarı ve sabit eğirme şartları için otomatik vakum regülatörü AutoVac, yeni materyaller için teknolojik ayarları kolaylaştırır. Opsiyonel olarak fantazi iplikler için entegre şantuk aparatı vardır.
Harici emişli ve havalandırma deliği olmayan rotorlara sahip yeni eğirme kutusu C 120 ile daha iyi iplik kalite değerleri alınabilir.
AMISpin® ve Qtop® sistemi mükemmel kalitede yarı otomatik eklemeyi garanti eder.
Rieter’in geliştirmiş olduğu yeni optik IQplus® iplik temizleyicisi ile mükemmel kalitede bobinler için bir iplik kopuşu sonrası, bobinin otomatik olarak kaldırılmasını imkanı sunar.

AutoVac- Otomatik Vakum Regülatörü
"AUTOvac”, çalışma süresi boyunca sabit vakum koşulları sağlayan otomatik bir sistemdir. Vakum ayarlı otomatik sistem ile, makine panelinde yapılan operatör ayarlamalarına göre basınç seviyeleri otomatik olarak ayarlanmaktadır.

Sistem, tamamen dolu bir filtrenin yol açacağı vakumdaki değişimi önler. Bu gibi vakum kayıpları, gereken bir süre içinde kompanse edilir. Sonuç olarak, vakum daha düşük bir optimum seviyeye ayarlanabilir. Bu sayede enerji tasarrufu sağlanır.

AMIspin Prensibi

Şerit beslemenin ve çıkış silindirleri tarafından iplik beslemenin başlangıcını tanımlar. Tanımlanan bu iki değer ile gerçekleştirilen ekleme, eğrilen hammaddeye göre değiştirilebilen ekleme parametrelerinin, ayarlara uygun şekilde yapılmasını temin eder.
AMIspin® manuel eklemeyi robot kalitesine benzer bir kalite ile değiştirir ve tüm eğirme pozisyonlarında ve tüm bobinde eklemelerin aynı kalitede olmasını sağlar. Ekleme kalitesi de teknisyene bağlı değildir.
Qtop® ile kombinasyonla, eklemelerin üniformitesi ve stabilitesi ve aynı zamanda makinenin duruştan sonra hızlı bir şekilde devreye girmesi temin edilmiştir.









Halka Önleyici


Çalıştırmadan sonraki bobinin hızlanma aşaması sırasında, bir iplik fazlalığı rotordan çıkarılır. Çıkan herhangi bir iplik fazlalığını içine çeken halka önleyici sayesinde, iplik, halka oluşturma ve hasar görme riski olmaksızın sarılır.


IQplus®-İplik Temizleyici
IQplus® yüksek hassasiyetteki ölçüme imkân verir. Ölçüm bölgesi 2,5 mm’den 6 mm’ye genişletilmiştir, böylece yoklama kalitesi geçen ipliğin pozisyonundan etkilenmez. Lineer sensör 7 mikron mesafeli 1024 adet ışığa hassas piksel içerir. Bu teknik parametreler herhangi bir iplik çapının tam olarak ölçümüne imkan verir. Artan ölçüm hızı ipliğin saniyede 20 000 kez ölçümüne imkân verir.

Sensör çevredeki ışığa karşı çok yüksek bir direnç gösterir. İlk olarak ölçüm alanındaki açıklığın temizleyicinin yanında olduğu yeni bir mekanik yapı nedeniyle, çevredeki ışığın erişimi azalır. İkinci olarak, ışığı alan çipin maruz kaldığı yoğun ışık prensibini kullanan elektronik çözüm çevredeki ışığın etkisinin daha da azaltılmasını sağlamıştır.


Fonksiyonların listesinin yanı sıra kanalların ayarı da genişletilmiştir. Kalın yerler için 10 kanal, ince yerler için 2 kanal, moiré kontrol kanalları, şerit ve iplik numara varyasyonu ve ekleme kalitesi, ölçülmüş verilerin bir yorumunu ve iplik temizleyici limitlerinin hassas ayarını sağlar.
IQplus® ayarı makina kontrol panelinden yapılır ve sensörler ayarlanmış iplik numarasına göre otomatik kalibre edilir. Tüm tanımlanmış hatalar sınıflandırılmıştır ve bir kalite matrisi tanımlanmış hataların kategorilerini belirgin biçimde gösterir ve iplik hataları iplikten kesilir. Bu matris farklı materyaller için iplik temizleyicisinin ayarlarını basitleştirir ve optimum ayarların ve temizleme oranının bulunmasına imkan verir.





Bağımsız Bobin Transport Kayışları

Makinenin iki tarafının birbirinden bağımsızlığı, bobinlerin transportu ile daha da arttırılmıştır. Makine iki transport kayışı ile donatılmıştır. Bu, teknisyenlerin işini önemli ölçüde azaltır. Bu çeşit bir ayar aynı makinede iki farklı tipteki ipliğin üretimi sırasında bobinlerin karışmamasını garanti eder. Takım çıkarma sırasında karşılıklı iki bobinin aynı zamanda aynı banda çıkarılma riski olmadığından, band geçici biriktirme mahalli gibi görev yapmakta olup, teknisyenlerin çalışma mahallerinde esnek olmasına imkân vermektedir.

Şantuk İplik Tertibatı
Şantuklu iplik tertibatının çalışma prensibi, şeridin rotora değişken bir motor tahriki ile beslenmesine ve buna karşılık bobine sabit hızda iplik sarılmasına dayanır. Şantuklu iplik tertibatı mevcut makine elektroniklerine tamamen entegre edilmiştir. Sistem ekstra kontrol üniteleri için yer gerektirmez. Makine parametrelerinin yanı sıra şantuk sistemi ayarları makine kontrol panelinden girilebilir.

Şantuklar düzenli veya düzensiz uzunluklarla programlanabilir. Şantuklar arasındaki mesafeler de aynı şantuklar gibi düzenli veya düzensiz aralıklarla tanımlanabilir. Yazılıma 8 farklı şantuk programı dahil edilmiştir. Opsiyonel olarak müşteri kendi şantuk programlarını da yaratabilir. Yeni programlar SLUBlink hafıza kartı ile kolaylıkla makineye aktarılır.
BT 923 iplik makinesinde üretilen şantuklu iplik maksimum 300 pozisyonda gerçekleştirilir. Şantuk ve standart iplik üretimi arasındaki geçiş mekanik olmayıp, makine kontrol tablosundan elektronik olarak kontrol edilir. 7 m/dak şerit besleme ve maksimum 200 m/dak ulaşan üretim hızlarında Ne6’den Ne30 incelikteki iplikler için şantuk üretilebilir. Minimum 10 cm şantuk uzunluğu için kütle artışı %320 ’ye kadar çıkabilir

Antistatik Destek Diski
Rotor milinde birikimin önlenmesi
Rotor milindeki birikimler çok tehlikelidir, çünkü bu birikimler rotorların titreşimine neden olurlar. Titreşimler, rotorun yatay doğrultuda öne ve arkaya doğru hareket etmesine sebep olmaktadır. Sonuç olarak ta, rotorun bu hareketleri nedeniyle rotor muhafaza kapağı, bilye ve yağlama rulmanın sızdırmaz kovanı veya AERObearing [Havalı Yataklama] zarar görebilir.

Geçmişte, birikimi önlemek için ayda iki kez rotor yatakları temizlenmek zorundaydı. Yeni ANTI statik destek diski ile bu temizleme işlemi en aza indirilmiştir. Temizlik ancak düşük bir erime sıcaklığına sahip ve lif/sürtünme ısısı nedeniyle rotor yataklarını kirletebilecek akrilik gibi kritik sentetik lifler için gerekli hale gelmiştir.
Bakım işçiliğindeki azalma ile her bir eğirme kutusunun çalışma süresi çok daha uzundur, bu da üretim artışına yansımaktadır. Ayrıca, çok seyrek olarak gerekli olan temizleme personeli başka işlerde istihdam edilebilir.

Daha etkili “Isı Dağıtımı” ve mükemmel merkezleme için yeni “Yiv Profili”
Çok çeşitli yiv şekilleri ile yapılan kapsamlı testler, iki soğutma yivi içeren yiv profilinin, bir soğutma yivi içerene göre oldukça iyi ısı dağıtımı gösterdiği sonucuna varılmıştır. Bu optimum ısı iletimi, kaplamayı korumakta ve böylece çok daha uzun bir kullanım ömrünü garanti etmektedir.

Düzgün eş merkezliliği garanti etmek için, ANTIstatic destek diski de balanslanmıştır ve diğer tedarikçilerin destek diskleriyle karşılaştırıldığında, yaklaşık %80 daha az dengesizlik içermektedir.

Klipsli Baraban Lastiği

Open-end iplik makinesindeki tüm baraban lastiklerinin değiştirilmesi için gerekli makine duruşu %75 oranında azaltılmıştır.
Baraban şaftının çıkartılmasına gerek yoktur, dolayısı ile aşınan tek kaplama hızla değiştirilebilir.
Montaj aparatına gerek yoktur.
Baraban lastikleri üzerindeki kanallar temas yüzeyinde parafin birikmesini önler.



Bu blogdaki popüler yayınlar

Hangi kumaştan ne dikilir, öğrenelim mi?

Suni (Rejenere) Lif Çeşitleri ve Özellikleri

Apre nedir, çeşitleri nelerdir?